NAK CARI SESUATU?

Custom Search

Sunday, September 7, 2008

antara cinta dan persahabatan


Sambungan dari kisah yang lalu.. pehubungan kawan saya ni dengan teman lelakinya memang baik namun satu hari dia dapat tahu yang teman lelakinya tu telah mencuranginya.. yang menyakitkan hatinya lagi, kawan baiknya sendiri ada hubungan dengan teman lelakinya tu!

Baiknya kawan saya ni, dia tak terus serang atau marah-marah tak pun maki hamun teman lelakinya dan kawan baiknya tu. Dia tanya mereka elok-elok, betul atau tidak mereka ada hubungan. Dan mereka mengaku..

Demi menjaga hubungan baik persahabatan antara mereka dia redha dengan perhubungan mereka. Dia cakap itu bukan jodohnya.. walaupun pada hakikat hatinya hancur dan kecewa. Saya boleh lihat melalui riak wajahnya (kemahiran non verbal dalam kaunseling) walaupun cara dia bercerita seperti bersahaja.. siapa yang tak sedih kalau perhubungan kita dengan seseorang yang kita suka sudah lama tiba-tiba putus begitu saja, ditambah lagi bila cinta itu dikihianati oleh sahabat baik sendiri pula..

Tapi yang istimewanya.. dia tetap berkawan baik dengan sahabatnya tu.. saya tanya kenapa biarkan diri dipermainkan macam tu ja? Dia cakap saya tak berhak menghukum seseorang, biar Allah yang menentukan. Sejuknya hati..

Ok bersambung lagi...

2 comments:

mohad said...

salam... selamat aidilfitri 2008

Unknown said...

tulisan ko untuk 'cinta dan persahabatan tu 'ku respek wanita yg ada sifat macam tu...tu yang membezakan antara mereka yang punyai hati seorang azali wanita dengan mereka yang terlalu ikut amarah api percisan hati. untuk sedih setiap titisan air mata redha dia tu, umpama tujuh air telaga matair yg tiada tara, untuk setiap ikhlas hatinya memaafkan kawanya tu, umpama membina ukhwah yg sebetulnya dalam islam.